Ferrari 550

14. ledna 2008 v 18:02 | Peter |  Autá
Designér Sergio Pininfarina se zase blýsknul. Jako smlouvou potvrzený stálý dvorní tvůrce vzhledu automobilů Ferrari dostal za úkol stvořit otevřenou verzi nejvýkonnějšího typu Maranello. Řešení předcházela studie Rossa, představená na autosalonu v Turíně a oceněná titulem koncept roku 2000. Bylo to však jasné, že v této době nemá naději na uvedení do sériové produkce. Finální verze tedy nakonec zcela vychází z kupé Maranello. Pohled zepředu neprozradí nic o variantě "nahoře bez" a odpovídá uzavřenému Maranellu, tedy ty staré známé oválné světlomety, rozměrný otvor pro přístup vzduchu do ventilační soustavy a agresivně vyhlížející maska chladiče s mlhovkami v rozích. Profil a zadní partie však již byly patřičně modifikovány a bylo předem jasné, že studio Pininfarina se neomezí jen na prosté odříznutí střechy. Nad zadními sedadly se tyčí dvojice robustních ochranných rámů, jejichž úkolem je snížit riziko zranění při převrácení vozu, pokud je tedy vůbec možné ferrari převrátit. Ani tato jinak ošklivá nezbytnost nevypadá v podání italských tvůrců nijak zle. Zádi opět dominuje tradiční čtveřice kruhových koncových světel a vzpínající se koník se dvěma zlověstnými páry koncovek výfuku. Dlužno podotknout, že barchetta je ještě zdařilejší než původní varianta kupé. Interiér je také totožný s tím v maranellu, charakterizují jej kružnice, dávající tvar nejen přístrojům, ale také ventilačním otvorům. A ovládacím prvkům. Nezbytný je tříramenný volant a šestistupňová přímo řazená převodovka s obnaženou kulisou. Pod kapotou k žádným změnám nedošlo, ale i tak se sluší zmínit se o parametrech vidlicového dvanáctiválce. Ten dává ze zdvihového objemu 5474 cc výkon 357 kW při 7000 otáčkách za minutu a točivý moment vrcholí hodnotou 569 N.m při 5000 ot/min. Dynamické vlastnosti zůstaly na stejné úrovni, z nuly na 100 zrychluje vůz za 4,4 s, tedy stejně jako kupé. Barchetta však dokáže jet jen 300 km/h. Uzavřené Maranello zvládne ještě 20 km/h navíc, je těžké si však představit někoho, kdo by byl ochoten jet delší dobu v otevřeném voze rychlostí blížící se třístovce. Ferrari 550 Barchetta není jen tak obyčejné Ferrari, vyráběné několik let. Aby byla zaručena jeho dostatečné exkluzivita, bude vyprodukováno pouze v limitované sérii čítající 448 kusů.
Délka4569 mm
Šířka1935 mm
Výška1278 mm
Rozvor náprav
2600 mm
Rozchod kol-
Pohotovostní hmotnost1619 kg
Motorvpředu podélně umístěný vidlicový dvanáctiválec 5474 cc, rozvod 2XOHC, výkon 485 k /7000 min, největší točivý moment 568 N.m/5000 min
Převodovkapřevodovka šestistupňová s přímým řazením nebo elektrohydraulická s řazením pod volantem
Pohonzadních kol
Nápravy
přední :lichoběžníková s vinutými pružinami
zadní : lichoběžníková s vinutými pružinami
Největší rychlost300 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h4,4 s
Celkový počet vyr. kusůvyrobeno bude pouze 448 kusů


Tak a toto je posledný článok samozrejme uvediem aj zdroj kde si môžete pozrieť viac...teraz nemám veľa času takže to sem podávam aj nabudúce...na tej stránke máte aj rok výroby...určite sa tam chote pozrieť...
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama