Ferrari 456GT

14. ledna 2008 v 17:58 | Peter |  Autá
Typem Ferrari 456 se Ferrari navrátil ke koncepci s vidlicovým dvanáctiválcem umístěným vpředu, která byla dominantní v jeho konstrukcích až do šedesátých let, kdy se vlády ujalo uspořádání s motorem před zadní nápravou. Typ 456 nebyl pouhým návratem k dřívějšímu přístupu, ale je i obměněným zpracováním tvarových linií legendárního Ferrariho vozu Daytona z období 1968 - 73. Výsledkem bylo neokázalé a zářivě elegantní kupé 2+2 s největší rychlostí 299 km/h s vitalitou a přitažlivostí, kterými se nemohlo pochlubit žádné jiné kupé na světě.
Vůz měl nezvykle dlouhou dobu zrání, neboť projekční práce započaly již v roce 1987. O tom, jaký byl u typu 456 původní záměr, se říkalo, že měl připomínat prodlouženou verzi vozu Testarossa navrženou tak, aby motor mohl být umístěn vpředu. V tomto stadiu byla převodovka přímo spojená s motorem, avšak devadesátiletý Enzo Ferrari nedlouho před svou smrtí v roce 1988 vyjádřil s takovým uspořádáním nesouhlas, a tak se inženýři z maranella vrátili ke svým rýsovacím prknům. Výsledkem bylo, že u Pininfariny přehodnotili návrh karoserie a šestistupňová převodovka byla posunuta dozadu, kde tvořila jeden blok s rozvodovkou. Vznikl tak první Ferariho vůz s karosérií 2+2 od doby, kdy byl v roce 1989 stažen model 412i.
Krása karoserie
U automobilu, který se předvedl na Bruselském autosalonu v roce 1992, byla nepochybně nejvýznamnějším prvkem dvoudveřová karoserie navržená u Pininfariny, s hluboko zapuštěnými liniemi, které začínaly u výstupů horkého vzduchu z motoru na předním blatníku a pokračovaly přes dveře dozadu. Skořepina karoserie byla připevněna k ocelovému rámu speciálně ošetřeném, aby nedocházelo ke korozivní elektrolytické reakci s vnějšími hliníkovými díly. Karoserie byly stavěny dlouholetým Ferrariho dodavatelem, firmou Scaglietti z Modeny. Kompletní karoserie (ještě nelakované) se převážely do Turína, kde byly nastříkány a opatřeny nejjemnějším čalouněním. Ve Ferrariho závodě v Maranellu byl vůz vybavován mechanickými díly a nakonec se namontovala kapota z kompozitního kevralu.
Vidlicový dvanáctiválec z lehké slitiny s dvojicí vačkových hřídelí OHC pro každou řadu válců dával výkon 330 kW. U vozu 456 oživil Ferrari svou tradici a pojmenoval vůz podle objemu jednoho válce motoru. Výkon se dále přenášel na zadní nápravu převodovkou v celku s rozvodovkou. Zavěšení všech kol bylo nezávislé lichoběžníkové. Třípolohový systém nastavení tuhostí tlumičů byl řízen počítačem. V celém voze bylo takovýchto obdobných řídících jednotek celkem 25. Jedna z nich řídila polohu nastavitelné aerodynamické plochy v zadním nárazníku. Předpokládalo se, že při udávané ceně 150 00 liber bude poptávka po automobilu 456 patrně omezená a společnost měla v úmyslu postavit v prvním roce nejvýše 200 kusů a zvýšit výrobu až na 10 vozů týdně, případně na maximum 500 vozů ročně, v sezóně 1994.
Vůz 456 byl vysoce ceněn pro svůj překrásně provedený interiér. K charakteristickým vlastnostem patřil pohyb řadící páky v tradičně odkryté šestistupňové kulise. Firma Ferrari oznámila, že vůz se z klidu rozjede na rychlost 96 km/h za 5,2 sekundy a že dosáhne rychlosti 299 km/h i při plném obsazení osobami a zavazadly. S těmito vlastnostmi byly ve shodě i výtečné brzdy, což nebyla vždy silná stránka vozů Ferrari. Typ 456 byl pravděpodobně do té doby nejlépe propracovaným a nejpohodlnějším automobilem Ferrari a splnil všechna očekávání, která s ním byla spojována. V době, kdy evropské vozy kategorie GT ohrožovaly výrobky z Dálného východu, automobil Ferrari 456 GT znovu potvrdil, že v této oblasti měla Itálie, a Ferrari obzvláště, na světovém trhu stále vedoucí úlohu.
Délka4724 mm
Šířka1905 mm
Výška1295 mm
Rozvor náprav
2591 mm
Rozchod kolvpředu 1575 mm vzadu 1600 mm
Pohotovostní hmotnost1690 kg
Motorvidlicový dvanáctiválec 5474 cc, vrtáníXzdvih 88X75 mm, s rozvodem 2XOHC, kompresní poměr 10,6 : 1, vstřikování paliva, výkon 330 kW(448 k)/6250 min, největší točivý moment 549 N.m/4500 min
Převodovkašestistupňová s přímým řazením
Pohonzadních kol
Nápravy
přední :lichoběžníková s vinutými pružinami
zadní : lichoběžníková s vinutými pružinami
Největší rychlost299 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h5,2 s
Celkový počet vyr. kusůdoposud se vyrábí, ale ve velmi omezeném počtu
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama