Ferrari 125

14. ledna 2008 v 17:49 | Peter |  Autá
První poválečný vůz Ferrariho automobilky byl velice úspěšný. Navázal na nejlepší tradici dvou výborných předválečných vozů typu 815 a 815 B. Ovšem na rozdíl od těchto typů, jejichž konstrukce byla příliš spjata s Fiatem 1100, byl model 125 již téměř celý vlastní konstrukce.
Vznik vozu však nebyl jednoduchý. Nejprve bylo nutno opravit továrnu, která byla poškozena při bombardování v roce 1944, a poté sehnat vhodné a zručné spolupracovníky. Konstrukce se ujal zkušený odborník Gioachimo Colombo. Ten jej navrhl v podobě spideru se sedadly posunutými hodně vzad.
Tento typ byl významný i z jiného důvodu. Byl totiž poháněn prvním Ferrariho dvanáctiválcovým motorem.Typ 125 startoval poprvé 11. května 1947 v Piacenze, kde ho řídil Franco Cortese. Pro závadu závod nedokončil, ale hned ve druhém závodě o dva týdny později ve Velké ceně Říma zvítězil. Toto vítězství můžeme považovat za první skutečné vítězství samostatné značky Ferrari. Na tomto okruhu, v centru Říma kolem Caracallových lázní, také byl na jaře 1997 uspořádán symbolický závod, ve kterém jeli Michael Schumacher, Alboretto, Arnoux, Gonzales, Hill a mnozí další.
Typ 125 byl vyráběn ve více modifikacích. Kromě závodních vozů bylo vyrobeno i několik sportovních exemplářů pro běžný silniční provoz. Mezi něž patří hlavně verze 125 S a 125 C Sport. Ty byly se svými výkony skutečnými štikami na silnicích tehdejší Itálie, ale i dalších zemí, kam se začaly posléze prodávat. Celkem neslo toto označení 7 exemplářů. Po technické stránce vůz charakterizoval trubkový rám a nezávislé zavěšení předních kol odpružených příčným listovým pérem. Zadní kola byla vybavena dvojčinnými hydraulickými tlumiči a příčným stabilizátorem. Byla to tedy na svou dobu veskrze pokroková konstrukce.
Délka-
Šířka-
Výška-
Rozvor náprav2420 mm
Rozchod kolvpředu 1255 mm, vzadu 1200 mm
Pohotovostní hmotnost750 kg
Motorvpředu umístěný vidlicový dvanáctiválec se sklonem válců 60 stupňů 1496 cc, vrtáníXzdvih 55X52,5 mm, s rozvodem OHC, kompresní poměr 8:1 a 9,5:1, výkon 72-118 kW/5600-7000 min, největší točivý moment 568 N.m/5000 min
Převodovkapětistupňová s přímým řazením
Pohonzadních kol
Nápravy
přední : nezávislé zavěšení s příčným listovým perem
zadní : dvojčinné hydraulické tlumiče a příčný stabilizátor
Největší rychlost155-170 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h-
Celkový počet vyr. kusů-
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Kajííí_deWil Kajííí_deWil | Web | 14. ledna 2008 v 17:50 | Reagovat

ČůŮs Máš coOl BloG KouKnI Ke Mě x-*

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama